 |
Visar meddelande 41 - 50 av 250 |
|
 |
Sv: OLJELAMPA (svar på "OLJELAMPA" av hakan) |
Troligtvis för att oljetrycket är skadligt lågt på tomgång. |
|
|
 |
OLJELAMPA |
VARFÖR TÄNDS OLJELAMPAN EFTER KÖRNING VID TOMGONG DEN SLÄCKS VID LÄTT GASPÅDRAG
BILEN SAAB 9-5 06 BIO |
|
|
 |
Sv: Stannar lite då och då i farten (svar på "Stannar lite då och då i farten" av Jari) |
Dör bara motorn? Eller "hela bilen" m3d lampor och mätare och rubbet? |
|
|
 |
Stannar lite då och då i farten |
Hej
Snälla snälla hjälp!!
Jag har gjort om min saab 9-3 1,9 tid -08 till en Epa åt grabben.
Den funkade galant som epa o ca 8mpnader, men nu har ett märkligt fenomen uppdagats, den stängs av helt ibland mitt i körning, bara för, sen väntar man ett tag å så kör den som vanligt ett tag.
Jag har bytt följande: egr, tömt partikelfilter, glödstift, nyligen bytte jag veimpulsgivare. Inte många verkstäder som ser fel..
HJÄLP.. vad tror ni????
/Jari |
|
|
 |
Sv: Styrservo 9-3 2008 (svar på "Styrservo 9-3 2008" av Henke) |
Jag vill minnas att det finns ett vanligt problem med rost skadade ledningar på de där styrservorna, minns inte exakt var, bara att de är svåra att byta ut för att det är trångt runt dem. Inte så goda nyheter kanske om det är det felet... |
|
|
 |
Styrservo 9-3 2008 |
Har bekymmer med min styrservo. Märkte nu när det börjar bli kallt ute att bilen blir trögstyrd och hugger i ratten. Gjorde en stor service nu och passade på att byta olja i servon samtidigt. Tömde behållaren från gammal olja och fyllde på ny och det fungerade toppen efter det. Körde bilen ca 3 mil hem sedan uppstod samma problem. Kollade nivån och den hade sjunkit och fyllde på med ny olja svängde åt hö vänster flera gånger för att se om det var nåt läckage men kan inte se vart oljan försvinner, borde ju synas på snön om det läcker kan jag tycka. Har ni några idéer om vad det kan vara eller hur jag bör gå vidare. Blir alltid mycket värre vid kyla.
Saab 9-3 1,8 T Biopower 2008
Tack på förhand
//Henke |
|
|
 |
Sv: bälten saab 9-3 2003-2011 (svar på "bälten saab 9-3 2003-2011" av Jerry) |
Kom på ett 4e alternativ. Saab bytte leverantör mitt i årsmodellen... |
|
|
 |
bälten saab 9-3 2003-2011 |
Hej! Denna fråga riktar sig till er som bytt bälten. Jag har en 2004 Aero. Mekanismen för upprullning av bältet förarsidan är ett känt problem. I vissa länder återkallades den och byttes. Jag har lyckats laga min 2ggr, men inser att det är bara en tidsfråga innan det är helt kört. Hittade ett "nytt" från en 2004 Aero. Bältet, fästen och sprängladding är identiskt, men upprullningsmekaniken ser annorlunda ut. Istället för den plastiga "barbapappan" sitter den turkosa dosan som finns på senare modeller. Tänker tre alternativ: 1 Bilen har varit krockad och fått nytt bälte? 2 Bältet har gått sönder och bytts ut? 3 Bilen har återkallats och fått nytt bälte?
Båda är 2004 Aero - kan man byta rakt över, eller behövs moddning i Tech2? Tacksam för alla tips! OCh till alla er som säger att bälten är livsfarliga att meka med - jag vet redan, så spara på blodtrycket. Tacksam för teknisk information i frågan. |
|
|
 |
Sv: P1312 vid kallt väder 9-3NG (svar på "P1312 vid kallt väder 9-3NG" av Stefan) |
Så du får 1312 även när du byter plats på spolarna för 1 och med spolarna för 3 och 4? |
|
|
 |
P1312 vid kallt väder 9-3NG |
Hej, min 9-3 NG får förkylning varje vinter.
Den varma delen av året = inga bekymmer.
Men när det börjar ligga runt nollan och nedanför får jag dagligen felkod P1312 samt motorlampa, och/eller begränsad prestanda. Kommer även om motorn är varm efter en stunds körning. P1312 indikerar tändspolar cyl 1,2 men jag misstänker att det är något annat som spökar i o m att det bara inträffar i kall väderlek och även med varm motor. Har bytt tändstift, skiftat tändspolarna. Någon som varit med om något liknande? Idéer? |
|
|
 |
« - [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] + »
|
|
|