Länk till denna tråd (kopiera och klistra för referens) | Stäng detta fönster |  
Delsidor:   - [1 2] + 
Sv: servo (svar på "Sv: servo" av Paradis)
Jag antar att ni alla tog den nerifrån och uppåt!?
 
magnus d, 2016-03-17_07:53:55 , [5adcb...bddc5] Skriv ett svar till detta meddelande
Sv: servo (svar på "Sv: servo" av magnus d)
Hur menar du? Nerifrån och uppåt!? Vi pratar väl om rör nr 14 i din länk.

Jag stod i alla fall lutad över motorrummet och pillade dit röret. Skall jag beskriva det som du gör blir det väl mer "uppifrån och ner".
Den enda gång jag var "nere" var när skarven mellan rör 14 och 16 skulle dras åt. Det gjorde jag från vänster hjulhus.

Per L
 
Per L, 2016-03-17_15:08:26 , [67be3...67abc] Skriv ett svar till detta meddelande
Sv: servo (svar på "Sv: servo" av Per L)
okej, någon som försökt att lirka in slangdelen först: snett upp framifrån sett. Det borde funka, åtminstone verkar det som det, eftersom slangdelen är böjbar.
 
magnus d, 2016-03-17_20:04:25 , [5adcb...bddc5] Skriv ett svar till detta meddelande
Sv: servo (svar på "Sv: servo" av Paradis)
Jag kommer inte riktigt ihåg men möjligen tog jag också bort staget mellan fjäderbenstornen. Då borde man inte behöva "lirka" med slangen.

Jag tyckte det var tillräckligt mycket lirkande med bara röret. Jag fick vrida och vända på röret flera gånger för att röret till slut skulle hamna i rätt position bland de andra rören.

Jag fick i och för sig lirka likadant för att få bort röret så kommer man ihåg hur man gjorde borde det "bara" vara att göra likadant fast tärs om för att få dit det nya röret.

Per L
 
Per L, 2016-03-17_21:53:10 , [67be3...67abc] Skriv ett svar till detta meddelande
Sv: servo (svar på "Sv: servo" av Per L)
Det är mer tålamodsprövande än svårt. Ner med fronten, bort med batteriplattan etc. Sen är det bara att lirka och hålla på, man funderar ganska många gånger hur dom tänkte egentligen...
 
Paradis, 2016-03-18_09:53:11 , [9f896...3b8e8] Skriv ett svar till detta meddelande
Sv: servo (svar på "Sv: servo" av Paradis)
Jag tror att det är omöjligt att stätta dit servoröret nr 14 exakt som den satt utan att skruva bort en hel del saker (servobehållaren och det som sitter under, står Bosch på den) Problemet är att rör nr 14 ska in emellan två rör ett lite tjockare och tunnare. Men det går rätt lätt att dra det vid sidan om dessa. och fästa röret med buntband. Jag hör av mig igen när jag kört ett tag och berättar om hur det funkar. Tack för alla tips!
 
magnus d, 2016-03-18_18:50:49 , [5adcb...bddc5] Skriv ett svar till detta meddelande
Sv: servo (svar på "Sv: servo" av magnus d)
Jag tror inte "exakt likadant" existerar på saab. Dom är charmigt personliga!
 
Paradis, 2016-03-18_20:08:42 , [f9907...f5987] Skriv ett svar till detta meddelande
Sv: servo (svar på "Sv: servo" av Paradis)
Nja, det håller jag inte med om! Från början sitter det alltid på samma sätt.
Anders
 
Anders E., 2016-03-19_01:00:57 , [6e8a1...986e1] Skriv ett svar till detta meddelande
Sv: servo (svar på "Sv: servo" av Anders E.)
Nu har jag kört 100 mil med min servolagning. Det funkar fint, servosystemet håller tätt. sammanfattningsvis gjorde jag så här: jag klippte bort den gamla slangen med bultsax (nr 14, går under batteriet). Jag satte inte dit den nya mellan de rören den satt förut utan mer bredvid. Då fick jag böja till rören en aning. Servoburk, expansionskärl för vatten och batteri tog jag bort (Och hela fronten förstås) vet inte om man behöver ta bort fler saker om man har turbo. Jag har dessutom en modell med fördelare och tändspole, det ser förstås lite annorlunda ut i bilar med tändkassett. (Det tog några timmar extra för att jag försökte få dit röret exakt som det setat förut, men det lyckades jag alltså ändå inte med
 
magnus d, 2016-04-01_08:33:39 , [5adcb...bddc5] Skriv ett svar till detta meddelande
Sv: servo (svar på "Sv: servo" av magnus d)
Gött! Det är kanske så här dom blir charmigt personliga!?
 
Paradis, 2016-04-01_11:33:19 , [9f896...3b8e8] Skriv ett svar till detta meddelande
Delsidor:   - [1 2] + 
| Stäng detta fönster |