|
Visar meddelande 101 - 110 av 250 |
|
|
185 hk vs Aero, samma kedjor och samma turbo? |
Jag undrar om det sitter samma drev och kedjor till kam- och balansaxel samt samma turbo på en Aero år 2004 som på min 185 hk år 2001.
Frågar eftersom dessa delar behövde bytas redan vid 20.000 mil vilket förvånade mig.
Funderar alltså på att köpa en Aero.
Vänligen
Henrik.anfelt@gmail.com |
|
|
|
Problem med 9-5 Aero |
Tjena!
Har fått ”lite” problem med men 9-5 Aero -05.
Den hackar vid gaspådrag, den liksom överladdar och bara hackar istället. Har haft en mekaniker som kollat på bilen och som inte hittar något särskilt. Tändkassett och stift är okej. Turbon är okej säger han med. Provade byta magnetventil. Gick sjukt bra i några dagar men sen kom problemet igen. Det låter även som den misständer något ibland men det är jag inte helt hundra på.
Det andra bekymret är att den drar väldigt mycket olja, får fylla på typ en liter varannan vecka. Det samlas upp i avgassystemet så den spottar ju ut olja om man varvar den. Verkade provade att hälla i wd-40 runt kolvringarna. Behövde sedan inte fylla på olja på ett tag men nu drar den mycket igen. Några tips på vad detta kan vara? Är ingen mekaniker men känner en del som kan meka lite så är tacksam för alla tips.😀
|
|
|
|
Sv: Styrservo (svar på "Sv: Styrservo" av Northern light) |
Så rep kostar runt 9 000? Känns inte så bra att lägga på en bil från 2007 men bara du kan avgöra om det är rimligt. Borde gå att hitta en verkstad som gör det för ett par tusen billigare men blir dyrt hur du än gör. |
|
|
|
Sv: Styrservo (svar på "Styrservo" av Northern light) |
Fått besked från verkstaden idag. Aluminiumrör, kylslinga, har korroderat sönder. Abrovinsh inte möjlig. Måste bytas. Reservdel finns i form av kit med två rör. Kostar runt 3000 kr. Byte besvärligt. Kostar tunt 6000 kr. Är detta rimligt? Bilen är 9-5, 2007. |
|
|
|
Sv: Bränsleförbrukning (svar på "Sv: Bränsleförbrukning " av Johan) |
Inga varningslampor lyser. I övrigt går bilen utmärkt. Har gått 21.000 mil problemfritt.
Ska be en kompis kolla felkoder. Får återkomma.
//PAK |
|
|
|
Sv: Bränsleförbrukning (svar på "Bränsleförbrukning " av Per Anders Kieri) |
Tänds det några varningslampor? Får du några felkoder? Vilka isf?
Går bilen som den skall i övrigt?
/Johan |
|
|
|
Bränsleförbrukning |
Har en -1999 9-3;a med 2,0i motor som börjar förbruka ovanligt mycket bränsle. 1,5 till 1,6 l, enligt färddatorn. Luktar bränsle vid uppstart. Luftfilter är ok. Relativt bra stift. Har någon nån aning om vad det är som kan "krångla"?
Problemet kom plötsligt.
Vänligen //PAK |
|
|
|
Sv: Får ej fast dragkroken (svar på "Sv: Får ej fast dragkroken" av Johan) |
Hej.
Ska kolla detta, men det har inte känts som om att det är själva låset är boven här utan snarare att draget åker ut lite när man vrider på det, som om den inte vill hugga i tappen längst bak i hålet. |
|
|
|
Sv: Får ej fast dragkroken (svar på "Får ej fast dragkroken" av Ante) |
Är låset ordentligt upplåst? Kanhända att jag killgissar ordentligt här, men är där någon "plupp" i låset för draget som är är i utfällt "låsläge" som tvingar draget fel när du vrider det på plats?
/Johan |
|
|
|
Får ej fast dragkroken |
Har en Bosal Monoflex II till min 9- kombi 2003.
Nu när jag ska sätta fast draget, så låses det inte fast. Har smörjt som en galning.
Får in draget till stoppet men när jag ska vrida det så skjuts draget ut lite och klickar därmed inte i låsanordningen.
Vad göra? Har bytt anordningen för bara några år sedan.
Kan det ha fått en törn och blivit skevt?
Ante |
|
|
|
« - [11 12 13 14 15 16 17 18 19 20] + »
|
|
|